Göteborg International filmfestival, invigningsfest på Trädgår´n.

Okej, jag bara måste skriva lite om hur sjukt bra min kväll på Trädgår´n i fredags va! Jag träffar en kille från Hästpojken, sångaren, (den ända jag känner igen för att jag är för dåligt insatt, än så länge). Stället är stort, det är första gången jag är där, fyra scener och de tar en stund att hitta överallt, inte minst med allt trängsel. Vi går mot toaletterna och upptäcker en trumorkester som spelar paradmusik, jätte bra och blir bara tvungna att stanna till och digga med en stund, sen toa.
Vad de med trummorna kallar sig för har jag inte lyckats ta reda på än, infon om den här festen, Giff invigning, har vart alldeles för svår att hitta, jag hittar inte ens vimmelbilder.
Far & sons spelning närmar sig och vi drar oss till rätt scen, ser dem ute bland publiken, går fram, hälsar, Frej tar det en stund för innan han känner igen oss, "Stuga 1(eller 2?), tja!", tjötar en stund, Louise drivflörtar, vi hälsar på Simon G som drar med sig Frej, de ska upp på scen. Afasi står en bit bort, vi måste hälsa, han känner igen oss. Åh dom är så schyssta, tjöta, tjöta sen längst fram, spelningen börjar, Mats dyker upp, kram, sen fram och dansa igen.
Efter spelningen går vi vidare till stora scen där [Ingenting] spelar, tränger oss längst fram, dansar, efter de, vatten, ta de lugnt inför Maskinen.
Längst fram, igen, på Maskinen, Frej tappar micken framför mig och när jag räcker den till honom tar han inte emot den utan låter mig hålla när han sjunger, (fan jag måste stå still(^^)). Spelningen går och jag har skit kul.
Efteråt snackar vi med Mats och bestämmer oss för att inte åka hem, ger bort mitt nr. Pojkarna åker och vi stannar och ser MC Erland, Dj LångKalle och MC Frej som äger, de bjuder upp alla på scen och det klart man inte säger nej, en vakt tvingar ner oss igen.
Kvällen rullar på, vi besöker ett hotell, går mot bussen som inte gick, jag sover på Nils Ericsson Terminalen, Louise är vaken, bussen kommer, hemma klockan tio nån gång. Ovåldtagna, trötta och jag somnade innan åtta igår.

Diskussionsfält
Postat av: Linn

woho! Grym kväll! Jag vill veta mer!!

2010-01-31 @ 22:35:54
URL: http://livingl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: