Vet du vad gluten är?

Och så kollade jag nyss på TV där en amerikansk mamma säger till sin amerikanska man att hon gillar stället de flyttat till på grund utav att det finns så mycket alternativ där, det finns till och med glutenfritt bröd, även om hon inte har en aning om vad det är för något.
Idiot?! Vet hon inte ens vad det är.. tänker jag medan jag härmar hennes fula sätt att uttala det: "Gloutnn, g gloutn.."
Sen börjar jag tänka på vad det är och inser att det ända jag kan komma på att jag vet om gluten är att vissa är allergiska mot det. Så jag googlar, Wikipedia kommer upp först och det står att det är något som finns bland annat vete, det visste jag ju.. kommer jag på och sen slår tanken mig att va fan va de för ställe som dem bodde på innan, de måste väl finnas glutenallergiker överallt, jag förutsätter att dem i alla fall inte bodde på ett ställe mindre än Skene?
Men, visdom, jag läxar upp mig själv. Ajabaja Sara, tänk efter innan du dömer!

Diskussionsfält

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: