Bryr du dig?

Kul grej, förr ifrågasatte föräldrar sina barn ifall de lyssnar på djävulsdyrkares musik, idag ifrågasätter de om jag lyssnar på ett kristet band ([ingenting]). "Vet inte" säger jag, men av Borås tidning att tolka så "ja". Musiken är bra och deras sensmoral, poäng eller mål är upp till var och en att tolka för än så länge har jag inte hört deras egen åsikt, men lite hoppas jag att dem är kristna, de hade vart gött.
Så tänkte jag dra lite överanalyserande, provocerande och försvarande tankar, så klart.
  • Mina föräldrar har inget emot kristna band, de kan bara inte hjälpa att de reagerar på de, jag funderade också jätte mycket på de när jag hörde dem första gången, jag kom fram till att jag gillade dem i vilket fall.
  • Jag tror sverige behöver ett nytt, fräscht och coolt band som är kristet, balans, blandning. I varje fall så vill jag ha ett i listan av band som jag gillar.
  • Och ärlig talat, bortsett från de som tänker för mycket, så alla de som inte bryr sig, inte är insatta, dem kommer inte bli mer insatta för det, dem kommer inte bry sig mer endå.
  • Jag måste lära mig när man ska använda "dem" eller "de".

[Ingenting] - Tomhet, idel tomhet


Diskussionsfält
Postat av: Linn - som skriver en superlång kommentar

Dina tankar är bra! och jag håller med dig. Jag är ju inte troende, men var på en kristen grej här förra veckan, Hillsong. Helt grymt bra, alla var kristna, en massa musik och alla killar va snygga. Om du kommer hit kanske vi skulle ta oss en sväng dit! ;)

på tal om de och dem, tänk på engelskans they och them

Hoppas allt är bra annars! Om du inte har något för dig mellan den 11 och 17 feb vill jag gärna ses! :D

2010-01-31 @ 22:33:12
URL: http://livingl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: