Sträva efter något?

Vad är det som verkligen spelar roll i frågan om vem man är? Vad är onödigt att sträva efter och vad är inte det. Är det vad man strävar efter som spelar roll eller varför? Eller att man gör det, strävar efter något. Vi rör oss, ni står still.
   Att vara häftig, att vara sig själv. Att se bra ut, att känna sig bekväm. Att vara egoistisk, att inte vara det. Att bli smart, att dölja en egenskap. Vad man än strävar efter så tror jag inte att det handlar om vad man strävar efter utan varför, och att bibehålla båda fötterna på jorden.
   Jag tänker alldeless för mycket på vad folk tycker om mig. Jag borde sträva efter att sluta bry mig, men hur, är det bra att inte bry sig alls, borde jag bara sträva efter att bry mig mindre, vart går gränsen? Båda fötterna, ner, jag står stadigt... Balans, allt handlar om balans.


Diskussionsfält

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: