Jag publicerar min egen kommentar från en annan blogg.

Förr kunde jag inte förstå hur människor kunde tro på något övernaturligt över huvud taget, nu har jag lärt mig att tänka ett steg längre. För så liten som jag är i stora universum så måste jag ha ödmjukheten att inse att jag kan ha fel, precis som du.
Om jag kan ha fel och det finns en gud, eller flera så säger den ända logiska förklaringen jag kan komma på att det måste finnas en naturlig förklaring, bara att jag är för korkad att komma på den.

"Rationalitet, Vetenskap, Medmänsklighet, Demokrati, Kunskap och upplysning samt värnande om Det sekulära samhället".

Även om det finns bevis på att saker som står i t.ex. bibeln inte stämmer, skapelseberättelsen vs. evolutionen bland annat så kan jag inte förutsätta att alla de människor som har en tro har det just på grund utav okunskap, sökande efter en trygghet eller vad man än kan komma på.
Vad vi än tror på så tycker inte jag att det ska stå i vägen för humanismen, för det är en fin sak som enligt mig, alla borde få bli informerade om, inbjudna till och bli en del utav.

Läs mer här.

Diskussionsfält
Postat av: Amanda

vilka bloggar tycker du är lättast att läsa om du får välja mellan de på blogg.se eller devote.se?

2010-02-09 @ 19:27:05
URL: http://gamhov.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: det är inte photoshop men tack

2010-02-09 @ 22:43:50
URL: http://jjohannasjostedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: