HUNDRASJUTTIOFJÄRDE INLÄGGET

När jag var mindre drömde jag om att kunna trolla, knäppa med fingrarna få ett städat rum, platt mage, stora bröst och kunskapen av allt jag behövde lära mig i skolan på en och samma gång. Idag tycker jag att det är tråkigt att jag idag inte kan fantisera om att städa mitt rum med en knäppning och om att de skulle finnas maskiner som trycker i en kunskap bara man går in i den. Även om min önskan om snabb och enkel kunskap var av lathet är jag rätt imponerad av mig själv ändå.
   Platt mage och stora bröst dock? Nej det är jag inte något jag skulle skriva i mitt CV, jävla ideal. Det är gött att silikonbomber börjar falla i alla fall, ordvitsar kan jag med. Skulle jag se på mig själv utifrån, så som jag va när jag va liten så skulle jag tycka att det var synd hur den lilla flickan oroade sig för saker som dem när hon ska va upptagen med att lära och leva. Så kommer jag nog se på mig själv om 5-10 år med.
   När jag var ännu yngre, dagis och lågstadiet typ, så drömde jag om att jag kunde trolla mig själv till en vit tiger, att jag hade vackra, glittrande och osynliga vingar, ja allt på samma gång, att jag skulle få en vit enhörning med ett hjärta på sitt horn som skulle vara likadant som ett halsband jag skulle ha. Jag drömde om att kunna tala med djur och ha en egen bondgård. Det är drömmar som ett barn ska ha. Jag önskar att jag kunde fantisera så logikfritt nu med, jag vill inte släppa barnet inom mig.



Fotograf: Joakim J


Diskussionsfält
Postat av: Joakim

Jag tyckte jag kände igen bilderna ju längre ner jag gick.... tills det stod mitt namn... hehe.



Det finns ingen som säger att man inte kan leva som barn hela livet, så släpp det då inte! :)

2009-11-06 @ 09:17:46
Postat av: Eric Dödens

SV: Den är på Spotify nu, kör hårt!

2009-11-06 @ 09:46:58
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: