HUNDRANITTIOTREDJE INLÄGGET

Jag funderar på att bli en ung humanist-tönt och gå med för att klaga lite på hur taskiga dem är mot religionen. Sen skulle dem klaga på mig med och så skulle jag få lägga mig någonstans mitt emellan med ett halvt obegriligt resonemang varför jag tycker så.
   Men om jag går med så är jag rädd för att jag skulle bli för insöad och samtidigt inte känna mig tilltäckligt insatt. Jag skulle vara rädd för att tappa förmågan att tänka outside the box samtidigt som jag tror att det är just de som organisationen strävar efter. Jag är rädd för att alla andra skulle vara bättre än mig och om jag inte fick tillräckligt mycket makt skulle de klia i fingrarna på mig. Sen skulle all min tid såklart försvinna mer, den som jag har så mycket utav.
   Men jag tror att om jag ska kunna utvecklas så skulle nog humanisterna vara ett bra alternativ att göra det med. I så fall skulle jag inte bara vara bland annat en bloggtönt, utan en humanistisk bloggtönt. Jag skulle stämpla mig själv.


Diskussionsfält
Postat av: Eric Wadenius

Hej Sara!



Tack för kommentaren på min blogg och kul att se att du kan tänka dig att bli en "humanist-tönt"! ;)



Att vara medlem i Humanisterna eller Unga Humanister (det senare är gratis!) är inte krävande, utan precis så krävande av en som man vill att det skall vara.



Vi är dessutom en samling fritänkare, alla med egna starka åsikter, som förenas av vår syn på detta livet som det allra viktigaste. Det finns medlemmar som aldrig funderat kring religion utan enbart ser humanism som den livsåskådning som bejakar livet som de gör, samtidigt finns det de medlemmar som ser religionen som något som har negativ inverkan på samhället och därav vill visa det tydliga alternativet som humanism utgör.



Man behöver egentligen bara en anledning till varför man bör gå med i Unga Humanister - och det är att man är en ung humanist!



Allt annat är politik och kommer först i andrahand.



har du frågor om oss så maila mig gärna!



Humanistiska hälsningar,

Eric Wadenius, ordförande Unga Humanister

[email protected]

2009-11-28 @ 16:09:07
URL: http://wadenius.blogspot.com/
Postat av: Eric Wadenius

Hej Sara!



Tack för kommentaren på min blogg och kul att se att du kan tänka dig att bli en "humanist-tönt"! ;)



Att vara medlem i Humanisterna eller Unga Humanister (det senare är gratis!) är inte krävande, utan precis så krävande av en som man vill att det skall vara.



Vi är dessutom en samling fritänkare, alla med egna starka åsikter, som förenas av vår syn på detta livet som det allra viktigaste. Det finns medlemmar som aldrig funderat kring religion utan enbart ser humanism som den livsåskådning som bejakar livet som de gör, samtidigt finns det de medlemmar som ser religionen som något som har negativ inverkan på samhället och därav vill visa det tydliga alternativet som humanism utgör.



Man behöver egentligen bara en anledning till varför man bör gå med i Unga Humanister - och det är att man är en ung humanist!



Allt annat är politik och kommer först i andrahand.



har du frågor om oss så maila mig gärna!



Humanistiska hälsningar,

Eric Wadenius, ordförande Unga Humanister

[email protected]

2009-11-28 @ 16:09:45
URL: http://wadenius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: