Icke-religiösa, gemensamt för humanisterna?

På humanisternas hemsida står det att det är en icke-religiös livsåskådning. Detta tycker inte jag ska stå med, jag tycker att det är orelevant. Nog med att man inte tror på något övernaturligt i livsåskådningen men att skriva att den är icke-religiös tror jag kan uppfattas stötande för dem som är religiösa och har samma förhållningssätt som humanisterna, dem som hör hemma här. Sen behöver inte ordet religion betyda att det har något med en eller flera gudar att göra, i alla fall inte enligt min religionslärare, han borde ju veta, vad vi andra tycker om saken är ju en annan sak.
   Jag vet att de finns de medlemmar som inte är intresserade utav att troende ska gå med och jag vet att de finns troende som tycker att humanister är dumma i huvudet, lika så vet jag att de finns dem som lika mycket som mig vill att alla ska mötas, det ser jag som målet.
   Om man hör ordet humanist vill jag inte att man ska tänka på icke-religiösa töntar utan på nördiga jävlar som vill samsas.


Diskussionsfält
Postat av: Lars Karlsson, ordf. UngHum Väst

Hittade hit av en slump, men tydligen missade jag dig på unghum-mötet i söndags. Tråkigt för vi verkar ju ha ungefär samma idéer. Hoppas du kommer på fler möten i framtiden. Cheers.

2009-12-22 @ 15:19:33
Postat av: Sara

Det är alltid lika kul när folk hitta hit. Jo då jag hade trevligt och kommer gärna på fler möten. :)

2009-12-22 @ 16:26:28
URL: http://sarasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: