Ett osammanhängande klagomål som utartade sig i ett desperat behov av att få skriva!

Nu har jag en klagan som är för lång för en Facebook-kommentar att skriva av sig på, så nördiga bloggen, vi blåser bort dammet och krossar spindlarna med långa föremål så att vi inte riskerar att de hoppas på oss!

Kom till saken tänker du, Okeeej då tänker jag.. Vilken uppståndelse över en fejkat läppinjetion!

Vad handlar den om egentligen, uppståndelsen asså?
Att man ska vara nöjd med sig själv precis som man är?
Inte känna ett komplex som ger ångest?

Själv känner jag att strävan efter självtillräcklighet i det naturliga jaget, tillfreds med sitt utseende, har gått för långt.


Uppladdning till min uppmaning, min lärdom och sensmoral är:
Så länge en person gör något för att den vill, blir nöjdare, gladare, mindre ledsen, allt som är positivt.
Om vi säger att personen inte tar någon helst skada på värre sätt än fysisk, i det här fallet ett nålstick, personen har tänkt igenom sitt beslut och handlar med vett och självsäkerhet. Ja, ränka in alla för-argument du kan komma på.
Och jo, vi alla vet att de finns fall av båda arter, gott och ont, de som ångrar sig, får en ful reaktion eller ja, ni vet.

Min uppmaning, lärdom och sensmoral:
Vill peronen det, har bestämt sig och egentligen oavsätt de närmast ovanstående så FÅ INTE PERSONEN ATT KÄNNA SIG MINDRE GENOM ATT SÄGA ATT DET VAR EN DÅLIG(negativ/dum/obra mm.) SAK ATT GÖRA!

Diskussionsfält

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: