Jag skriver till en i singular, men jag menar till plural.

Du undrar när den här fasen ska vara över, tycker att jag ska låta mitt hår växa ut igen, att jag var vacker i det. Jag har inget bra svar och säger, inte så övertygande, att jag trivs. Men nu, veckor senare har jag kommit på ett hållbart svar, ett svar som jag skulle sagt direkt till dig då och inte skriva det i min blogg efter att ha tillslut kunnat sätta ord på vad jag kände när du sa det till mig.
Det här är ingen fas, jag är inte och ser inte ut så här för att jag vill vara någon annan. Faktum är att jag är mig själv, jag har hittat mig själv och jag har inte klippt av mig mitt hår för att någon ska tycka att jag är vacker, framförallt inte du, utan för att såhär, exakt såhär så känner jag mig som mig.




















Det här är jag.

Diskussionsfält
Postat av: amanda

Det här. Var jävligt bra skrivet. Dessutom, helt rätt.

2010-10-04 @ 14:17:06
URL: http://unknowndistance.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är du. jag är jag. Du är ball, inte för att du bryr dej om mina tankar, men ändå så vill jag få fram att det känns som du gör en klok, dina ord går in, dina ord är så finurliga och kluriga. jag skall finna mej!

2010-10-11 @ 17:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: