Nationella tal

Ämne - den perfekta personen.

Kan man ha det som ämne när det ska handla om relationer? Ja, det tycker jag eftersom att den perfekta personen för mig är allt om relationer. Kan jag med att tala om det inför min klass, kommer jag få höra det sen, bryr jag mig egentligen? På ett sätt "vet" (inbillar) jag mig alltid att jag bryr mig för mycket, att jag är så fast i det att jag inte inser att sånt inte stör mig så jätte mycket, jag skulle bry mig, visst, men inte gräma mig över huvudet på det.
Den perfekta personen, vem är det, vem vill vara det och hur är den? Om jag ska svara själv, min åsikt, i ordning, ingen, alla och det är nog olika för varje person. Att vara perfekt för mig är inget jag någonsin skulle uppnå, eller vilja uppnå heller för den delen.
Om jag talar om detta så kommer det låta som vanligt som jag låter här på bloggen. "Det viktiga är att sträva, det är det som spelar roll..." Jag skulle förespråka självkritik och ödmjukhet. Sen skulle jag börja fjäska relationer för Gunnar så att jag inte missar ämnet. I slutet skulle jag antagligen vilja ha en slutkläm som alla väntar på men jag avslutar lite öppet, med någon fråga som ska röra alla, men ger inte något "Jaha".


Diskussionsfält
Postat av: Ferm

Den perfekta personen är som sagt som man själv tycker är perfekt. Men man kan tycka sen att man förtjänar inte en perfekt person. Sen är det problemet med att det finns inget som heter perfekt.



(kanske bara tjatter men ville bara skriva nåt :P)

2010-01-21 @ 22:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: